Hackathon in the Port 2018

 

“Hakaton in the Port 2018” je protekao uz dobru zabavu i predani rad timova u prelijepom ambijentu marine Porto Montenegro. Sa nama su bili članovi 8 sjajnih ekipa iz region, koji su od 23 – 25. Maja 2018. Kreirali IT rješenja za najpoznatiju crnogorsku marinu. Tema hakatona bila je unaprjeđenje poslovanja kompleksa Porto Montenegro kroz inovativna IT rješenja. Takmičarima je ostavljen izbor tehnologije i način realizacije –  rješenja aplikacija mogla su biti cloud, IoT, VR rješenja. Na takmičenju bio je prisutan i mentorski tim koji je pomagao takmičarskim ekipama u razradi ideja, a takođe je kontrolisao rješenja sa tehničkog aspekta. Porto Montenegro je omogućio takmičarima da se upoznaju sa poslovanjem marine i da popričaju sa zaposlenima, što im je pomoglo da dodatno oblikuju svoje ideje i dobiju povratne informacije o njihovom kvalitetu. Hakatonci su mogli iskoristiti sve što tehnologija danas dozvoljava i napravili su rješenja koja mogu pomoći poslovanju marine Porto Montenegro.

 

“Hackathon in the Port 2018” 23. maja otvorili su Ivica Tatar, suvlasnik firme Logate i Kristina Škanata, PR koordinatorka marine Porto Montenegro.

Pobjednička rješenja

I mjesto – Laboratorija interaktivnih umetnosti, FDU, Beograd, Srbija

 

Pobjednički tim čine fotografi, dizajneri zvuka i dramaturzi, koji odlično „plivaju” u VR vodama. Napravili su VR iskustvo u kome će potencijalni korisnici biti u prilici da se nađu u apartmanu u Porto Montenegru time što će ga na primjeren način, u ovom slučaju izuzetno atraktivan način, predstaviti potencijalnim korisnicima. Iskustvo koje je predstavljeno publici i žiriju bi u svom finalnom obliku bilo namijenjeno promociji na nautičkim sajmovima ili korišćenju u odgovarajućem online okruženju u kome bi se, uz asistenciju osobe iz marketing tima Porto Montenegra uspješno snalazile osobe bez prethodnog iskustva u VR-u.

II mjesto – „Vitez i gusari”, Srbija

 

Dobitnici druge nagrade kreirali su VR/AR digitalni vodič u vidu mobilne aplikacije u kojoj se prezentuje cjelokupan kompleks Porto Montenegra na jedan nov i zanimljiv način. Rješenje se sastojalo iz 3 dijela:

  • Interaktivna mapa
  • Prikaz iste mape kroz augmentativnu realnost
  • Prikaz djelova kompleksa putem snimaka urađenih sa kamerom koja snima 360 stepeni
  • Korisniku je omogućeno da iz 2D prikaza mape, pritiskom na AR dugme pređe u prikaz mape kroz augmentativnu realnost

III mjesto – ‘WeAR real Montenegro“, Crna Gora

 

Ideja trećeplasiranog tima – marina booking, jeste web/mobilna aplikacija preko koje se korisnicima omogućava rezervacija vezova marine Porto Montenegro. Aplikacija putem interaktivne mape pruža sve informacije o marini u realnom vremenu tako da korisnik odmah može vidjeti slobodna mjesta za traženi datum, cijenu veza koji odgovara karakteristikama njegovog broda i izvršiti rezervaciju.

Iskustva takmičara

 

Pored neiscrpnog IT znanja i kreativnosti, Hakaton je odisao pozitivnom energijom, morskom atmosferom, druženjem i smijehom. Preko 40 prisutnih takmičara, sudija, organizatora i gostiju su kreirali nezaboravno Hakaton iskustvo ovog maja na obali Jadrana. Evo kakvi su utisci nekih od takmičara:

Galerija